2022 m. rugpjūčio 20 d., šeštadienis

Kapų Plėšikės Triptika: Lara Croft ir jos trys gyvenimo istorijos, bei tas vienas, už visus

Ką įsivaizduojate, kai galvojate apie Larą Croft? Turkio spalvos leotardą, rudus šortus, ilgą rudą kasą, jos du ikoniškus šautuvus, kuriuos įkvėpė Hard Boiled ir Aeon Flux, ar tokią pat ikonišką krūtinę? Gal teko girdėti dažnai cituojamą neteisingą faktą, kad Toby Gard ją taip suformavo netyčia, o paliko, nes taip prašė likusi komanda? Ar, gal prisimenate skandalą apie nuogos Laros kodą žaidimams? Šantažas virtęs puikiu marketingo triuku. 


Užgimus Tomb Raider konceptui, Lara buvo Indiana Džounso tipo vyrukas, su skrybėle ir botagu. Bet, prisireikus ko nors originalesnio... Įkvėptas Virtua Fighter žaidėjų, kurie beveik be išimties pasirinkdavo vieną iš poros žaidime buvusių moterų, Toby Gard nusprendė, kad ir kapus plėš - moteris. Nenorėjęs kurti dar vieno stereotipo, jis ėmėsi žvalgytis po labiau kariškas figūras, tokias, kaip Tank Girl ir, galiausiai, apsistojo ties Pietų Amerikos veikėja, Laura Cruz. Čia, žinoma, tuoj pat buvo paprašytas labiau Britiško vardo, o to pasėkoje ir labiau Britiškų ištakų. Kas, daugiau ar mažiau, yra bene vienintelis nepakitęs dalykas Laros istorijoje, nes, galiausiai, tų ištakų jau buvo trys:

Pirmosiose (Core Design 1994-2006) savo ištakose Lara, po to kai jos lėktuvas dužo Himalajuose, gavo sunkiai ir neįtikėtinai išsikapstyti atgal į civilizaciją. Kas ir pastūmėjo ją palikti privilegijuotą pasaulį ir verstis rašant istorijas apie savo naują gyvenimą: nuotykius, samdinės darbą, vagystes. Dėl šios veiklos tėvai jos išsižadėjo. O vėliau tą patį padaryti bandė ir kūrėjai, stumiami sukurti po žaidimą kas met, išsisėmę ir pavargę, Larą jie bandė tiesiog pribaigti, tad jos likimas šiose ištakose - ne visai aiškus.

Antrose (Crystal Dynamics 2003-2009) ištakose, dar žinomose, kaip Legendos Trilogija (Legend Trilogy) Lara, būdama devynerių, į lėktuvo katastrofą patenka su mama, kuri, joms prisiglaudus šventykloje, dingsta pajudinusi kažkokį kardą. Žmonos beieškodamas vėliau dingsta ir tėvas. Viso to pasėkoje Lara yra pastūmėjama į mums jau gerai žinomą archeologės ir nuotykių ieškotojos gyvenimą. Šių ištakų žaidimuose pirmą kartą gauname pamatyti ir Laros fanatiškąją pusę, dėl atsakymų pasiryžusią viskam.

Trečios (Square Enix 2009-2022) ištakos dar žinomos, kaip Išgyventojos Trilogija (Survivor Trilogy). Čia Laros mama irgi dingo, o jos tėvas pasinėrė į darbą, fanatiškai (šeimos bruožas) ieškodamas nemirtingumo paslapčių, kas, anot Laros aplinkinių, virto beprotybe privedusia jį iki savižudybės. To pasėkoje ji bandė atsiriboti nuo jo prisiminimo iki archeologijos kelias nuvedė ją į Yamatai, mitinę salą saugomą bene nemirtingos deivės dvasios. Čia, vos išgyvenusi, Lara suabejoja pasakojimais apie tėvą ir nusprendžia išsiaiškinti tiesą, bei užbaigti jo darbą.

Visos trys ištakos buvo savaip labai įdomios ir geros, tikrai negalėčiau teigti, kad kuri nors viena man patiko labiau ar mažiau. Nepatiko tik tas pats faktas, jog jos istorija - vis perrašinėjama. Tad kai išgirdau, jog Tomb Raider frančizė buvo dar kartą nupirkta, šį kartą Embracer Group, sukirbėjo viltis. Ir ne veltui: jie pranešė savo ambicingą planą apjungti visas Laros istorijas į vieną, kurioje būtų visų trijų aspektų.

Manau to dar tikrai reikės palaukti, bet, ei, gal iki tol Netflix spės išleisti žadamą animuotą serialą. Labai laukiu ir viliuosi ko geriausio, nors Netflix'o animacija man ir nėra labai prie širdies.

Na, o kol viso to laukiame, noriu palikti jus su šiuo vaizdo įrašu apie Laros Croft seksualumą, kuo žaidimui jis pakenkė ir kuo - padėjo:

Komentarų nėra:

Persikėliau į Wordpress

Blogspot'as yra blogas spottas, tai persikėliau į wordpress: Vakarop